Administracions públiques i sector no lucratiu
Avaluació de polítiques públiques: fonaments, metodologies i aplicació pràctica
Duració: 40 h.
Modalitat: Online / mixt
Si la teua organització està interessada en aquesta formació contacta amb nosaltres.

Objectiu superior:
El curs pretén enfortir les capacitats de les administracions públiques i organitzacions no lucratives per dissenyar, implementar i analitzar processos d’avaluació de polítiques públiques i programes socials, amb un enfocament pràctic i aplicat.
Altres objectius:
- Comprendre els fonaments conceptuals i metodològics de l’ avaluació de polítiques públiques.
- Desenvolupar competències per a la formulació i ús d’ indicadors en processos avaluatius.
- Aplicar metodologies qualitatives, quantitatives i mixtes en l’ avaluació de polítiques i programes.
- Enfortir capacitats de gestió, transparència i rendició de comptes a partir de l’avaluació.
En finalitzar la formació, les participants:
- Comprendran el paper estratègic de l’ avaluació en la gestió de polítiques públiques i programes socials.
- Sabran identificar i formular indicadors adequats per al seguiment i l’ avaluació.
- Manejaran diverses metodologies d’ avaluació i les seves aplicacions pràctiques.
- Podran dissenyar i aplicar processos d’ avaluació adaptats a contextos específics.
- Valoraran la importància de l’ avaluació com a eina d’ aprenentatge organitzacional i de millora contínua.
El curs va dirigit a funcionaris/es i representants d’administracions públiques, així com a personal tècnic i directiu d’organitzacions no lucratives que participen en la planificació, gestió, seguiment i avaluació de programes i polítiques.
El curs està dissenyat per realitzar-se de manera virtual o mixta. En qualsevol de les seues modalitats, es combina teoria, pràctica i espais de reflexió compartida.
La metodologia integra:
Activitats aplicades a casos reals per afavorir la transferència de coneixements.
Sessions sincròniques per a la presentació de continguts i l’ intercanvi d’ experiències.
Treball asincrònic amb lectures, exercicis pràctics i fòrums de discussió.
D’aquesta manera, s’enforteix l’aprenentatge a partir tant del treball individual com del col·lectiu, generant un espai de formació dinàmica i participativa.