
El projecte consisteix a crear diferents intervencions en centres educatius de secundària de Portugal, Holanda i Espanya, el propòsit final del qual és introduir canvis de comportament en els alumnes i professors quant a pràctiques mediambientals individuals de mitigació del canvi climàtic.
A més, es pretén dotar d’eines els centres per a dissenyar, implementar i avaluar les accions que implementin, de manera que es puguen fer extensibles a futures activitats.
PRIORITATS ABORDADES
HOR: Medi ambient i lluita contra el canvi climàtic
La intervenció posa en marxa un projecte pilot als instituts sobre educació mediambiental, com a assignatura transversal, que s’integra en els plans d’estudi del centre, desenvolupant pràctiques innovadores que permeten canvis de comportament permanents per al personal del centre, alhora que crea material sobre com transformar el nostre comportament per lluitar individualment contra el canvi climàtic.
SCH: suport a professors, directors de centres educatius i altres professions docents
El projecte incideix en l’enfortiment i el desenvolupament professional dels docents, aportant eines per posar en marxa experiències educatives en els seus centres relacionades amb el medi ambient; tot això des de la comprensió de la metodologia escollida i aprenent, de la mà de persones amb experiència, a posar-la en pràctica. També s’incideix en altres mètodes d’avaluació més enllà dels tradicionals tests / qüestionaris emprats normalment.
HOR: Valors comuns, compromís cívic i participació
Un dels instruments per assolir el propòsit del projecte és el taller participatiu en el qual s’involucren alumnes i professors per analitzar i descobrir quines tendències en termes de comportament sostenible segueixen o coneixen. Durant aquest procés, l’institut es constitueix en un espai obert on debatre i generar idees que repercuteixin en el futur desenvolupament de les activitats, incloent-hi diferents contextos i persones.
Aquest projecte busca fomentar canvis de comportament mitjançant la sensibilització sobre la problemàtica climàtica i ambiental, generant valors comuns en el propi centre educatiu.
OBJECTIUS GENERALS
- Fomentar el canvi de comportament quant a la mitigació del canvi climàtic i les pràctiques ecològiques a nivell individual.
- Desenvolupament professional dels docents en la implementació del projecte.
- Millorar la participació social dels alumnes i professors dels centres educatius, involucrant-los en iniciatives dutes a terme en el seu entorn.
- Introduir pedagogies alternatives relacionades amb l’educació mediambiental als instituts.
ASSOCIACIÓ DE COOPERACIÓ
En el projecte hi intervenen:
- Dos centres educatius d’educació secundària, Escola Profissional d’Alte de Portugal i l’IES Botànic Cavanilles d’Espanya, i l’associació educativa Stichting Onderwijs Midden Limburg amb diverses escoles a Holanda
- Dues organitzacions expertes en medi ambient: la Fundació Low Carbon Economy d’Espanya, que a més és l’organització líder, i ASPEA de Portugal.
- Dues organitzacions que treballen en la gestió del cicle del projecte: Strategia Netherlands i Dialòguia Consultoria Social.
El projecte «VIRAL» està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de la Fundació i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es puga fer de la informació aquí difosa.
Marc estratègic
Projecte Erasmus+, número 2022-1-ES01-KA220-SCH-000088907
